495 800 688
Nejčastější
dotazy
pro předplacenou platební kartu
Nejčastější dotazy pro předplacenou platební kartu

Nejčastější dotazy pro předplacenou platební kartu

Ano, pro platby u obchodníků tedy stačí jen kartu přiložit k bezkontaktnímu terminálu. PIN zadáváte až při platbě nad 500 Kč. Pro aktivaci bezkontaktní funkce je třeba provést první transakci kontaktně, tedy u obchodníka vložit kartu do terminálu a zadat PIN, nebo v bankomatu provést výběr nebo dotaz na zůstatek (může jít o zpoplatněnou službu).
Kartu je možné použít pro nákupy u obchodníků označených logem MasterCard na celém světě. Pokud chcete vybírat hotovost ze zahraničních bankomatů, z legislativních důvodů je potřebná plná identifikace držitele karty v kterékoli pobočce ČSOB, Era finančním centru nebo na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 688.
- V případě chybného dobití platební kartou přes webovou bránu můžete reklamaci podat přes webový formulář v privátní části Portálu COOL karty (popis níže).
- Při dobíjení formou převodního příkazu reklamujte u své banky jako chybný převod z účtu s žádostí o vrácení peněz zpět na účet.
- Pokud jste dobíjeli hotovostně, reklamaci také podáváte v bance, kde byl vklad proveden, s žádostí o vrácení hotovosti zpět.

Pokud si nevíte rady, využijte reklamační formulář po přihlášení se na www.coolkarta.cz v menu Finanční operace. Zvolte položku Reklamace transakce. Z otevíracího menu vyberte položku "U Obchodníka / na Internetu", a důvod "Dobití karty nebylo úspěšné". Přidejte detailní popis a budeme my vás kontaktovat se správným postupem.
Ano, na vaší kartě je aktivována služba 3DS. Pro bezpečnější nákup kartou na internetu platbu potvrdíte SMS heslem, které vám zašleme na váš mobilní telefon. Deaktivovat platby na internetu nebo změnit jejich limit je možné po přihlášení se do portálu www.coolkarta.cz (v sekci Finanční operace).
Ano, jako držitel karty jste povinen tento úvodní PIN změnit na vlastní PIN v jakémkoli bankomatu ČSOB či Era, a to ještě před prvním použitím karty. Toto bezpečnostní opatření snižuje riziko případného zneužití vaší karty.
Zůstatek na kartě si můžete ověřit po přihlášení na portálu www.coolkarta.cz nebo na kterémkoliv bankomatu, který tuto službu umožňuje. Navíc po každé transakci vám pošleme informační SMS, která kromě informace o autorizaci platby obsahuje také informaci o aktuálním zůstatku.
Limit pro dobíjení na kartě si můžete zvýšit v případě, že provedete svou plnou identifikaci v kterékoli pobočce ČSOB, Era finančním centru nebo na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 688. Nezapomeňte si v případě návštěvy obchodního místa s sebou vzít občanský průkaz či jiný doklad totožnosti.
Dobijte COOL kartu jinou kartou, třeba kreditní nebo debetní, od kterékoliv banky v ČR nebo v SR. Pro dobíjení nelze používat karty Diners. Zvýšení zůstatku karty se projeví do několika minut. Pro dobití navštivte sekci Dobít kartu. Alternativně můžete dobít převodem na účet 1616161616/0300, kde jako variabilní symbol uveďte vždy identifikační číslo karty ze zadní strany karty.
Platba z ČSOB/Era běžného účtu uskutečněná v pracovní dny a hodiny se projeví do několika málo minut, v nepracovní dny pak následující pracovní den. Platba podaná v pracovní den u jiných bank v ČR bude dostupná na kartě ve lhůtě maximálně dvou následujících pracovních dnů.

 Doporučujeme nastavit si měsíční trvalý příkaz ve vašem internetovém bankovnictví.
Kartu můžete zablokovat na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 688, kde se zároveň domluvíte na převodu prostředků z karty.
Stačí si zakoupit novou kartu a po přihlášení se do portálu (po aktivaci karty) požádat o převod zbývajících peněz na novou kartu. Prostředky z karty vám také převedeme na běžný účet. Pro převod peněz z karty potřebujeme znát vaší bezpečnostní otázku a odpověď, kterou si volíte při aktivaci a registraci karty.
Informace o postupu získáte na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 688.
Stačí vyplnit Reklamační formulář a zaslat jej společně i s kartou na adresu uvedenou ve formuláři. O výměně karty za novou vás budeme informovat e-mailem. Informace o postupu získáte i na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 688 nebo Pravidlech nákupu předplacené platební karty prostřednictvím webových stránek. Karta musí být neaktivovaná a nepoužitá a v původním balení.
Kartu zakoupenou on-line můžete vrátit do 14 dnů od jejího doručení poštou, a to bez udání důvodu. Pro vrácení ceny karty stačí vyplnit formulář Odstoupení od smlouvy s vrácením karty a zaslat jej společně i s kartou na adresu uvedenou ve formuláři. Informace o postupu získáte i na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 688 nebo v Pravidlech nákupu předplacené platební karty prostřednictvím webových stránek. Karta musí být neaktivovaná a nepoužitá a v původním balení. Poštovné a další náklady spojené s odstoupením od smlouvy hradí objednatel.
V sekci Dobití karty vyberte volbu Požádat o dobití. Doplňte sumu, kterou požadujete dobít a pokračujte na výběr aplikace (komunikátor, SMS apod.) pro odeslání žádosti o dobití. Příjemce poté obdrží zprávu s požadovanou sumou a Identifikačním číslem COOL karty pro dobití. Samotné dobití provede příjemce na www.coolkarta.cz/dobiti.
Zjednoduší vám to přístup do portálu coolkarta.cz. Sami se rozhodněte, zda se chcete přihlašovat Identifikačním číslem karty nebo e-mailem, můžete využívat obě varianty. Heslo se nemění, nemusíte si už ale pamatovat číslo ze zadní strany COOL karty.
Ano, obě přihlašovací jména (Identifikační číslo karty nebo e-mail) můžete používat paralelně. Heslo se nemění.
Po přihlášení do portálu coolkarta.cz se vás zeptáme, zda chcete nově využívat k přihlášení e-mail místo Identifikačního čísla karty. Nabídneme vám ji tři krát. Pokud tuto výzvu již nevidíte, klikněte po přihlášení na portálu coolkarta.cz na číslo karty vpravo nahoře a vyberte volbu „Přihlašování e-mailem“. U nově aktivovaných karet na váš e-mail automaticky zašleme nabídku pro přihlašování e-mailovou adresou.
Nejprve si tuto metodu přihlašování aktivujte na portálu coolkarta.cz. Po přihlášení do něj se vás zeptáme, zda chcete nově využívat k přihlášení e-mail místo Identifikačního čísla karty. Nabídneme vám ji tři krát. Pokud tuto výzvu již nevidíte, klikněte po přihlášení na portálu coolkarta.cz na číslo karty vpravo nahoře a vyberte volbu „Přihlašování e-mailem“. U nově aktivovaných karet najdete tuto možnost již ve svém e-mailu a stačí ji potvrdit.
Každá karta používá pro přihlášení unikátní e-mail nebo Identifikační číslo karty. Společný e-mail můžete použít, pokud jste aktivoval více karet současně se stejnými údaji nebo máte karty navázané do jednoho profilu (s hlavní kartou a dalšími přiřazenými kartami).

Pokud jsou karty aktivovány odděleně, nemůžou mít pro přihlášení stejný e-mail. I to však má řešení:

  • Aktivujte si přihlašování e-mailem na kartě, kterou používáte nejčastěji, nebo je pro vás nejdůležitější (po přihlášení na portálu coolkarta.cz klikněte na číslo karty vpravo nahoru a vyberte volbu „Přihlašování e-mailem“)
  • Ostatní karty, na které se chcete přihlašovat stejným e-mailem, přidejte do profilu zmíněné „hlavní“ karty (po přihlášení na první „hlavní“ kartu na portálu coolkarta.cz klikněte na číslo karty vpravo nahoru a vyberte volbu „Přidat kartu k účtu“). Jejich počet není omezen.
  • Nyní můžete pro všechny přidané karty využívat stejný e-mail, jako pro „hlavní“ kartu. Hesla zůstávají stejná.
Kapesné představuje ideální způsob, jak učit dítě hospodařit s penězi již od útlého věku. V jeho výši by se měl odrážet jak věk a potřeby dítěte, tak celkové finanční zajištění rodiny. Dítě může navíc získávat peníze nad rámec kapesného za nadstandardní pomoc v domácnosti, jako dárek k narozeninám nebo jako příspěvek na koupi dražších věcí, typicky mobilního telefonu (dítě si naspoří, rodiče mu zbývající částku doplatí). Zároveň však není dobré kapesné snižovat za špatné chování a horší prospěch, pokud nejde o kritickou situaci, ale ani odměňovat za samozřejmé činnosti, jako je vynášení odpadkového koše, návštěvy příbuzných nebo úklid pokoje.
První kontakt s kapesným by měl ideálně proběhnout už na prvním stupni základní školy. Každé pondělí ráno svěřte svému dítěti obnos, se kterým musí vystačit do konce týdne. Přibližně od 12 let již můžete zasílat kapesné na dětské konto, a to měsíčně v návaznosti na datum vaší výplaty.
Děti, které vyrůstají na venkově, dostávají obvykle kapesné o něco nižší než jejich vrstevníci ve městech a také spíše v hotovosti, protože síť bankomatů a platebních terminálů mnohdy není ideální. Pokud má navíc vaše dítě široké spektrum zájmových aktivit, myslete na to, že bude potřebovat více peněz na dopravu, na svačiny i různé pomůcky a potřeby.
Rozvoj internetového nakupování a chytrých telefonů usnadnil dětem cestu ke zboží, s jehož nákupem by rodiče ne vždy zcela souhlasili. Díky platební kartě můžete mít přesný přehled o transakcích, které dítě provede, aniž byste se museli neustále dožadovat účtenek za nákup. Přečtěte si také brožuru s 10 hodnotnými radami jak se bavit s dětmi o penězích!
Podle průzkumu ČSOB a Era děti na prvním stupni základní školy běžně dostávají kapesné 50 Kč týdně. Na druhém stupni se tato částka zvyšuje na 100 Kč týdně. Jedná se přitom o peníze výhradně pro osobní spotřebu dětí, jejichž vyplácení bývá podmiňováno plněním domácích povinností (vyvenčení pejska, nakrmení zvířat, úklid, vynesení odpadků, pomoc s nádobím atp.). Střední a vysoká škola představují nákladově zcela jinou kapitolu. Kapesné se pohybuje kolem 400-800 Kč měsíčně, ale připočítávají se k němu peníze na cestovné, školní pomůcky a další náklady, které vzniknou kvůli dojíždění do školy v jiném městě.
Pokud chcete zasílat dětem kapesné na předplacenou kartu, je to jednoduché:
 
  • Vy jako rodič (zákonný zástupce) zakoupíte kartu na www.coolkarta.cz
  • Pokud je vaše dítě nezletilé, kartu aktivujete vy.
  • Pokud již dosáhlo plnoletosti, může ji aktivovat samo.
  • Dál už kdokoli podle potřeby a nastavení karty dobíjí kapesné na kartu a dostává SMS informace o všech nákupech.
  • Navíc při osobních výročích (svátek, narozeniny, vánoce) mohou rodinní příslušníci dobíjet kartu dítěti místo odevzdávání obálek s hotovostí.
Některé on-line obchody a zprostředkovatelé plateb, například Apple AppStore nebo PayPal, si dočasně zablokují drobnou sumu v nominální částce 1€ či 1$ při zadání nové karty do jejich systému nebo při změně fakturačních údajů. Dělají to pro ověření, že jde skutečně o aktivní kartu, na které jsou peníze. Tato dočasná blokace peněz se maximálně do 30 dnů uvolní.